El recorregut total d´ aquesta etapa eren 302 Kms.., dels quals, 193 km. eren l´ especial, la resta d´ enllaç.
Una etapa molt diversa, desert, orientació i vies rapides amb molta pedra. Les distancies eren molt llargues. Exigia màxima concentració i perfecta interpretació del Road Book. L´organització informava que, per qui li agradava la velocitat i amplitud de terreny incloent orientació, en aquesta etapa s´ ho passarien d´ allò mes be!! Tot i que l´ On fire!! seguia sense un canvi de marxes en optimes condicions, gràcies a la professionalitat d´ en Marcel, tant a nivell tècnic, va realitzar el recorregut sense incidències.
A la caixa de canvis d´On fire!! a mes de la 5ª marxa amb averia, la 1ª i 2ª marxa també donaven problemes, es per això, que varem fer la gran majoria del recorregut amb les dos restants, fins al punt de, fos com fos el terreny havíem de fer-ho a gran velocitat, anàvem a una mitja de 80/100 KM/H, sinó corríem el risc de “petar” la caixa de canvis. Les pistes amb sorra i pedres eren molt amples, per lo tant, On fire!! a les precises mans d´en Marcel Quiros VOLAVA!!! Va ser una etapa molt intensa, en moments preocupant i sobretot emocionant!!
Varem fer el recorregut juntament amb el panda dorsal 19, varem compartir molt desert i molta pols, a una fantàstica velocitat acompanyats. Estant en ple recorregut vem desviar-nos una miqueta del recorregut traçat, posat que anàvem molt be de temps ,per anar a petar sota l’ombra d’ un arbre a dinar un bon plat de pasta i embotit, junt amb els companys de l’ altre panda. Després, ens va costar torbar de nou el recorregut, varem tombar una mica buscant la pista adecuada del road –book (ens varem perdre! i gracies a la bruixola vem trovar un poble que ens va posar de nou “on track”). Una vegada en la pista correcta l’organització ens va demanar si podiem grabar amb la seva camará Go Pro (camara preparada per grabar esports d’ aventura) per aconseguir bons planos del recorregut i de la Panda Raid. En Marcel va posar “Rec” i gas, impressionant!!!!! Ja ja ja!! També hem de dir que el preu va ser 2 llantes petades,canvi de rodes i al final de etapa conducció lenta i a fosques.
Quasi tot el terreny era molt àrid, sec , auster. Es sorprenent les dimensions que pot abarcar, sembla que no haigi possibilitat de vida en aquests paratjes, doncs estimats seguidors, si que hi ha vida. Planten el que poden i com sigui, sempre en el lloc mes inospit apareix un autocton, acostumen a ser nens, amb un fantàstic somriure, mirada de curiositat i salutacios per la vorera de la pista.
Aquesta etapa, per altres participants, va ser molt lenta, per la dificultat de les pistes, fent així que la majoria dels participants arribessin tard.
Aquella nit, després de dos dies esperant, finalment vam rebre el canvi de marxes, Ens ho va trobar, Mohamed “gordito”, un mecànic molt conegut en el Marroc i en el món de raids i rallyes. Així que desprès d’ una dutxa, cadascú a reparar el seu vehicle i Marcel aquesta nit tenia molta feina amb el nostre On Fire11 y el seu canvi. Una vegada allà vam poder veure el canvi de marxes que ens havien portat des de Casablanca. La sorpresa va ser quan vam veure que era el canvi de marxes per un 4x2 i no per un 4x4, per desgracia en el Marroc no hi han Fiat Panda 4x4 com per trobar –ne un. Tot i així en Marcel no es va rendir i mentrestant negociava la caixa de canvis amb en “Gordito” aquest li va oferir el seu taller perquè l’ uses a la seva conveniència. Rapidament en Marcel es va posar el seu mono de treball i va anar per feina.Despres de les explicacions als mecanics i 2 hores de treball ,desmuntant fent casquillos,etc
On fire!! semblava ja reparat conservant el 4x4. L’operació havia tingut resultat satisfactori,el pacient,se li havien extirpat 2 pinyons i 1 Kg. de ferritxa. Els mecanics van poder valorar la profesionalitat i el bon rotllo creat per en Marcel.Depres d’ un munt de fotos ens vem despedir d’ ells,agraint-los-hi la col.laboració.Voliem coneixer com treballaven al Marroc i ho varem poder fer.
Una vegada en l’Haima pensàvem que podíem dormir, i finalment va acabar sent una festa bereber, ells van compartir la seva cultura i tradició i nosaltres els nostres licors, tot molt típic això va durar fins ben tard.
Una etapa molt diversa, desert, orientació i vies rapides amb molta pedra. Les distancies eren molt llargues. Exigia màxima concentració i perfecta interpretació del Road Book. L´organització informava que, per qui li agradava la velocitat i amplitud de terreny incloent orientació, en aquesta etapa s´ ho passarien d´ allò mes be!! Tot i que l´ On fire!! seguia sense un canvi de marxes en optimes condicions, gràcies a la professionalitat d´ en Marcel, tant a nivell tècnic, va realitzar el recorregut sense incidències.
L´ equip BXS MotorSport plegats, varem fer els primers quilometres del dia al desert, fent uns quants per pistes. A mesura que transcorria etapa, la navegació era cada vegada més “PRO”, la brúixola era imprescindible i s´ havia de ser molt precís amb la navegació. Aquest dia, jo, posaria en practica tot el que havia aprés en les 3 etapes anteriors tant del Road Book com de navegació, era la prova de foc!!
Varem fer el recorregut juntament amb el panda dorsal 19, varem compartir molt desert i molta pols, a una fantàstica velocitat acompanyats. Estant en ple recorregut vem desviar-nos una miqueta del recorregut traçat, posat que anàvem molt be de temps ,per anar a petar sota l’ombra d’ un arbre a dinar un bon plat de pasta i embotit, junt amb els companys de l’ altre panda. Després, ens va costar torbar de nou el recorregut, varem tombar una mica buscant la pista adecuada del road –book (ens varem perdre! i gracies a la bruixola vem trovar un poble que ens va posar de nou “on track”). Una vegada en la pista correcta l’organització ens va demanar si podiem grabar amb la seva camará Go Pro (camara preparada per grabar esports d’ aventura) per aconseguir bons planos del recorregut i de la Panda Raid. En Marcel va posar “Rec” i gas, impressionant!!!!! Ja ja ja!! També hem de dir que el preu va ser 2 llantes petades,canvi de rodes i al final de etapa conducció lenta i a fosques.
Quasi tot el terreny era molt àrid, sec , auster. Es sorprenent les dimensions que pot abarcar, sembla que no haigi possibilitat de vida en aquests paratjes, doncs estimats seguidors, si que hi ha vida. Planten el que poden i com sigui, sempre en el lloc mes inospit apareix un autocton, acostumen a ser nens, amb un fantàstic somriure, mirada de curiositat i salutacios per la vorera de la pista.
Aquesta etapa, per altres participants, va ser molt lenta, per la dificultat de les pistes, fent així que la majoria dels participants arribessin tard.
Aquella nit, després de dos dies esperant, finalment vam rebre el canvi de marxes, Ens ho va trobar, Mohamed “gordito”, un mecànic molt conegut en el Marroc i en el món de raids i rallyes. Així que desprès d’ una dutxa, cadascú a reparar el seu vehicle i Marcel aquesta nit tenia molta feina amb el nostre On Fire11 y el seu canvi. Una vegada allà vam poder veure el canvi de marxes que ens havien portat des de Casablanca. La sorpresa va ser quan vam veure que era el canvi de marxes per un 4x2 i no per un 4x4, per desgracia en el Marroc no hi han Fiat Panda 4x4 com per trobar –ne un. Tot i així en Marcel no es va rendir i mentrestant negociava la caixa de canvis amb en “Gordito” aquest li va oferir el seu taller perquè l’ uses a la seva conveniència. Rapidament en Marcel es va posar el seu mono de treball i va anar per feina.Despres de les explicacions als mecanics i 2 hores de treball ,desmuntant fent casquillos,etc
On fire!! semblava ja reparat conservant el 4x4. L’operació havia tingut resultat satisfactori,el pacient,se li havien extirpat 2 pinyons i 1 Kg. de ferritxa. Els mecanics van poder valorar la profesionalitat i el bon rotllo creat per en Marcel.Depres d’ un munt de fotos ens vem despedir d’ ells,agraint-los-hi la col.laboració.Voliem coneixer com treballaven al Marroc i ho varem poder fer.
Una vegada en l’Haima pensàvem que podíem dormir, i finalment va acabar sent una festa bereber, ells van compartir la seva cultura i tradició i nosaltres els nostres licors, tot molt típic això va durar fins ben tard.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada